KROSS ESKER 4.0 MS 2023 kremowy
KROSS ESKER 4.0 MS
Stalowy rower to klasyka i w naszej opinii jeden z najlepszych materiałów do produkcji unikalnego szutrowca. Dlatego nasz gravel KROSS Esker 4.0 stworzyliśmy dla tych wszystkich, którzy szukają czegoś trwałego, a przede wszystkim stylowego. A przy okazji wiedzą, że bikepacking to nie chwilowa moda, a stan umysłu. KROSS Esker 4.0 został stworzony po to, żeby bezpiecznie i komfortowo pomóc Ci dotrzeć do punktu docelowego. Niezależnie, czy jest to meta wyścigów takich jak Wisła 1200 czy zwykła przygoda w nieznane.
Z dala od cywilizacji
Kiedy usiedliśmy do projektowania postawiliśmy sobie za cel stworzenie roweru sięgającego do klasyki, a jednocześnie takiego, który nie boi się nowoczesnych rozwiązań. Dlatego wybraliśmy stal Cro-Mo do zbudowania ramy. Surowiec ten pozwala na znacznie lepsze tłumienie wibracji. Stal, obok drogiego karbonu, to materiał o najwyższej zdolności pochłaniania wibracji. Jazda na nawet sztywnym rowerze wykonanym z rurek stalowych jest po prostu przyjemniejsza. Rama stalowa nie jest tak sztywna jak aluminiowa, potrafi się jednak odwdzięczyć innymi właściwościami, dzięki swojej wytrzymałości oraz odporności na uszkodzenia, pozwoliły nam na zamontowanie licznych otworów montażowych na bidon, bagażnik czy sakwy. Można je umieścić niemal w każdym miejscu na ramie czy widelcu, bez obaw o uszkodzenie ramy. Aby poprawić komfort jazdy, zamontowaliśmy widelec z carbony, który zapewnia świetne tłumienie oraz niską wagę.
Osprzęt
Jako osprzęt zastosowaliśmy w KROSS ESKER grupę osprzętu Microshift, uzupełnioną o mechaniczne hamulce tarczowe . Wykorzystaliśmy korbę PROWHEEL. Hamulce tarczowe zapewniają krótką drogę hamowania, a dzięki mechanicznej konstrukcji zacisku nie potrzebny jest skomplikowany serwis w razie awarii w trasie. Do produkcji kół wybraliśmy 28 calowe obręcze Kross "ubranye" w opony o szerokości 40 milimetrów. Za komfortową jazdę nawet w trakcie najdłuższych tras odpowiada siodełko WTB Sport Volt. Owijka kierownicy to taśma od fi'z:k, czyli komfort jazdy i pewny chwyt.
Rama i widelec
WYKOŃCZENIE LAKIERU | POŁYSK |
MATERIAŁ RAMY | STAL |
WIDELEC | CARBON |
SKOK WIDELCA | BRAK |
TYLNY AMORTYZATOR | BRAK |
SKOK TYLNEGO AMORTYZATORA | BRAK |
KOLOR RAMY | KREMOWY |
Napęd
PRZERZUTKA PRZÓD | BRAK |
PRZERZUTKA TYŁ | MICROSHIFT ADVENT M6205 |
MANETKI | SB-M100A |
KORBA | PROWHEEL RPL-FD16S-F-TT |
KORONKI | 40T/170MM |
KASETA / WOLNOBIEG | MICROSHIFT CS-H103 |
ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU | 11-42T |
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ | 10 |
SUPORT | PROWHEEL BB68+ |
ŁAŃCUCH | YBN SH10 |
Koła
PIASTA PRZÓD | GL-B63-F/CL |
PIASTA TYŁ | GL-B63R-SB/CL-X12 |
OBRĘCZE | KROSS ALUMINIUM 622X19 |
OPONY | WANDA W3113 700X38C |
SZPRYCHY | SAPIM |
NYPLE | MOSIĘŻNE |
Hamulce
HAMULEC PRZÓD | TEKTRO MD C550 |
HAMULEC TYŁ | TEKTRO MD C550 |
DŹWIGNIE HAMULCA | MICROSHIFT ADVENT X |
TARCZE HAMULCOWE | SHIMANO RT10 160 CL |
TARCZE HAMULCOWE TYŁ | SHIMANO RT10 160 CL |
Komponenty
KIEROWNICA | ALUMINIUM 31,8 (S, M - 420 MM, L, XL - 440 MM) |
WSPORNIK KIEROWNICY | ALUMINIUM 31,8 (S, M - 80 MM, L, XL - 90 MM) |
SIODŁO | WTB VOLT SPORT |
WSPORNIK SIODŁA | ALUMINIUM 27,2X350MM |
STERY | FSA ORBITITA NO.9M |
CHWYTY | FIZIK TERRA MICROTEX |
PEDAŁY | BRAK (DOŁĄCZONE PEDAŁY SERWISOWE) |